23 Aralık 2011 Cuma

Şeb-i Aruz Töreni ve Konya Yemekleri

Daha önce Konya gezi yazımıza bir giriş yapmış, tören ve yemeklerle ilgili detayı sonraya bırakmıştım. 17 Aralık Mevlana'nın ölüm yıldönümü (Düğün Gecesi) sebebi ile her yıl Konya'da Mevlana Kültür Merkezinde bu etkinlikler düzenleniyor.
(Fotoğraf makinamızın şarjı bittiğinden bazı fotolar cep telefonundan..)

Yalnız bilet bulmak oldukça zor, bunu belirteyim.. Karar verdiğiniz anda çok hızlı bir şekilde bilet temin etmeye çalışsanız iyi olur, bize epey zorlandık. Son zamanlarda artan yoğun talebin etkisi çok tabii bunda ama bu kadar talep olması çok sevindirici bence :) Gösteri gerçekten çok etkileyiciydi, tabii bazı sabırsız insanlar sonunu bekleyemeden çıktılar ama bence sonuna kadar izlemek, tek tek selamlaşmalarını görmek gerek. Yoksa sabretmeyi, hoşgörüyü, mütevaziyi gösterememiş oluruz, bu da Mevlana'yı anlamamak, o hissi yaşayamamak demek olur..
Fotoğrafları nasıl buldunuz bilmiyorum ama gerçeği çok etkileyici.. umarım gitme fırsatı bulursunuz :)
Gelelim leziz Konya yemeklerine.. Konya'nın en bilinen lezzeti etli ekmek tabiki. İnanılmaz lezzetli ve de çıtır çıtır, yanında da köpüklü bir sürehi ayran.. ohhh olsa da tekrar yesek walla ;) Peki nerde mi yedik? Tabiki Boluluda.. Konya'da Bolu lokantası ne alaka diye sormayın, sadece kendinizi bu lezzet şöleninin içine bırakın. Aziziye caddesi üzerindeki bu küçük lokantayı kime sorsanız gösterir sanırım, epey meşhur kendisi.. Küçük esnaf lokantası tarzında olan burası o kadar dolu oluyor ki, yemeğinizi yiyip kalkmanız gerekebilir, gelip ayakta sıra bekleyenler oturabilsin diye. Tereyağlı Mevlana (Konya) Böreği de en az etli ekmek kadar ilgi görüyor, biz ikisinden de aldık dayanamadık tabii ;)
Konya'nın diğer lezzetlerini paylaşmaya devam ediyorum. 2.durağımız şans eseri otelimize de yakın olan Konak Konya Mutfağı. Konya'nın yöresel kuru bamya çorbası ile güne başlamak gerçekten çok enerji verici.. Hafif acılı oluşu hemen uyandırıyor insanı. Daha önce Eskişehirde buna benzer birşey yemiştim, arkadaşımın annesi yapmıştı. O zaman da çok sevmiştim kuru bamyayı. Ama Konya'dakiler o kadar minikki hayrete düştüm diyebilirim, denemenizi tavsiye ederim ;) Konya'ya özgü fırın kebap için başka bir yere gitmeyi planladığımız için elde açılmış sac böreği ile devam ettik atıştırmaya..
Görüyorsunuz ki eşimde bende yeni tatlar keşfetmeye çok meraklıyız ;) Son durağımız da yine sizin için araştırıp bulduğumuz (ki epey aradık yerini, aslında çok kolaymış ama) nefis fırın kebapçısı Hacı Şükrü.. Ben yiyemem herhalde, bitiremem çok aç değilim falan derken, o kadar lezzetli geldi ki et, böyle bildiğiniz lokum, tabaktakiler bitiverdi. Hacı Şükrü çok eski ve bilinen bir kebapçıymış. Tam bir aile işletmesi, Hacı Şükrü öldükten sonra, yeğeni olan aynı zamanda damadı bu işi devam ettirmiş. Şimdi de onun oğlu Şükrü (torun) yaşatıyor Hacı Şükrü adını ve bu lezzeti.. Tabakta da göründüğü gibi o kadar sade geliyor ki kebap, ilk başta şaşırdık. İstanbulda olsa, tabakta biraz bulgur pilavı, biraz salata, közlenmiş biber vss.. gibi şeyler dolu olurdu herhalde.. Ama Hacı Şükrü de sadece kebap vardı tabakta, o kadar güveniyorlarki kebaplarına garnitüre hiç ihtiyaç yok gerçektende. Konya'ya yolunuz düşerse yemeden geçmeyin derim bu harika lezzeti!
Yemek faslı bittikten sonra, şehrin tam merkezinde bulunan Alaaddin Tepesinde çay içmeden de olmazdı tabii.. Resimde özellikle vurgulamak istediğimiz iki fincan çay için bize getirilen şeker.. Tamam Konya'da şeker fabrikası felan var ama bu kadar da gani gani olmaz ki canım ;) Bizim çayı şekersiz içtiğimizi de gözönünde bulundurursak, misafir gelmek kaydıyla tam 1 aylık şeker vardı çayların yanında ;)
Konya gezi yazısının da sonun agelmiş oldum böylelikle.. Herkese hayırlı cumalar ve de iyi haftasonları diliyorum..

Sevgilerimle,

20 yorum:

  1. Bu ara da şu kebap aklıma büryan kebabını getittirdiiii :(

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir paylaşım olmuş.Teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
  3. hem ruha, hem kalbe, hem göze, hem de mideye hitap. bir geziden daha ne beklenebilir ki :))

    YanıtlaSil
  4. keyifle okudum canı ve sizin adınıza çok sevindim..harika bir etkinlik olmuş..

    YanıtlaSil
  5. yaa şu büryanı da merak ediyorum aslında ama taa siirte mi gitmek gerek minik kelebek ;)

    teşekkürler sevgili pembe kekik..

    yaa kesinlikle öyle esotron, böyle gezilerden çok keyif alıyorum.. daha nicelerine inşallah ;)

    teşekkürler Gul/İnncim, keşke değişik şehirlerimizde farklı farklı festivaller olsa böyle.. insanın kendi ülkesinin güzelliklerini de keşfetmesi ayrı bir keyif çünkü..

    YanıtlaSil
  6. turtam sen herekelimisin?? okudumda çok şaşırdım..bende tavşancıllıyım biliyosundur çok yakındır bizim oralar..bu konu üzerine konuşalım derim mutlaka ortak tanıdıklar çıkar..hatta bu buluşmayı bizim oralarda yapsak çok süper olur :)

    YanıtlaSil
  7. eeffet canım yaa, ne tesadüff :) bilmezmiyim tavşancılı, ayy çok şaşkınım yaa,bugun duydugum ikinci güzel haber olsu bu :) mutlaka görüşelimm, hatta bizim oralarda ;)))

    YanıtlaSil
  8. akşam saatlerinde ağzımın suyunu akıttın neredeyse hızlı trene atlayıp Konyaya gidicem :)
    etli ekmek ve tandırı denedim geçen sene ama bamya çorbasını çok merak ediyorum birde şu bahsettiğin kebap neymiş bir tatmak lazım.hem ruhunu hem karnını doyurmuşsun canım, daha nice böyle gezileriniz olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Hayırlı Cumalar. Konya'yı mutlaka görmek istiyorum ben de. Fotolar çok güzel. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
  10. canım çok muhteşem bir tören Allah'ım banada görmeyi nasip etti hayran kaldım
    konya'nın etli ekmeğinende yedim gerçekten süperdi
    paylaşımın için teşekkürler canım
    sevgiler:))

    YanıtlaSil
  11. hızlı tren olunca ankara-konya arası daha da yakınlaşmış, şanslısınız cemrecim bi akşam yemeğe bile kaçabilirsiniz wallai ;)

    teşekkürler ahu hanım, umarım en kısa zamanda gidersiniz :)

    oo belkide aynı törendeydik fatmacım, gerçekten çok etkileyici.. inşallah tekrar gidebiliriz ilerleyen zamanda ;)

    YanıtlaSil
  12. ne güzel, çok imrendim. ben de bir kerecik olsun görmek istiyorum, o yediklerinden de yemek istiyorum tabi:)


    Leyla'nın Kahve Dükkanı

    YanıtlaSil
  13. off etli ekmek çok severim ya nasıl canım çekti akşa vakti ağzımın suları aktı canım :)

    YanıtlaSil
  14. umarım gitmek size de kısmet olur Leyla hanım :)

    tubitoşum gerçekten çok lezzetli bişey yaa, fazla zarar wallai ;))

    YanıtlaSil
  15. Ne güzel yazmışsın ya çok özendim ve ağzım sulandı resmen bayılırıme tli ekmeğe ben de.Konya doğumlu ama hiç gitmemiş biri olarak en kısa zamanda gitmek istiyorum..

    YanıtlaSil
  16. Yine guzel bir gezi yapmissin. Konyanin pideleri muthistir. Ben bir kez gitmistim Konya'ya.

    YanıtlaSil
  17. bence arada sırada en azından etli ekmek yemeye gitmesin memleketine sevgili SA, tadı damağımda kaldı walla ;)

    teşekkürler didem hanım, gezmek ve yemek tutku oldu sanırım bizde ;)

    YanıtlaSil
  18. turtacım senden haber bekliyorum..kimse gelmesse biz gidelim bizim oraları analım :)

    YanıtlaSil
  19. tamam canım, yılbaşını bi atlatalım düşünüyorum ben bişiler ;)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)