12 Aralık 2011 Pazartesi

Barcelona Gezi Yazılarım Başladı :)

Merhabalar.. Gezi yazılarına epey ara vermişim, Barcelona'yı anlatmadan olmaz değil mi ;) 
"Barcelona harika bir şehirdir paran varsa, Barcelona harika bir şehirdir paran yoksa" bu gerçekten de doğru bulduğum ve çok beğendiğim bir İspanyol atasözü :) 
Madrid'den otobüs ile Barcelona'ya geçtiğimiz için ilk durağımız Nord Otobüs&Tren Garı oluyor.. [Belki bilmek isteyen olursa diye ekliyeyim, Barcelona-Madrid arası, gece otobüs yolculuğu yaptık ve biletlerimizi İspanyada lokal bir firma olan Alsa'dan aldık, herhangi bir sorun yaşamadık, otobüslerde gayet rahattı, bilginize ;)] Barcelona Nord istasyonundan çıktıktan sonra bizi Arc de Triomf karşıladı.. Zafer Takı anlamına gelen bu kapı kırmızı tuğlalardan yapılmış, üzerinde çeşitli heykellerin yer aldığı İspanya da ilk defa 1888 yılında düzenlenen evrensel serginin giriş kapısı olarak inşaa edilmiş..  Parc de la Ciutadella'ya açılan bu kapı arkasında etrafında ağaçlar olan uzun bir yol var. Sabah saatinde yürüyüş, koşu gibi aktiviteler için süper bir yer burası :)
Bu parkın sonunda inanılmaz derecede büyük olan bir zoo var.. Aslında biz Zoo de Barcelona 'ya başka bir gün gittik ama bu kadar yakınına gelmişken unutmadan eklemek istedim.. Hayatımda ilk defa bir hayvanat bahçesinden içeri girdim. Birbirinden ilginç, büyük ve de hiç duymadığım hayvanları görme şansı yakaladım. :) Buraya 1 gününüzü ayırsanız iyi olur, biz 5 saatte gezmişiz, oturduğumuzda anladık yorulduğumuzu..

Barcelona hayvanat bahçesinin en güzel yanı, hayvanların kafeslerde tutulmuyor oluşu.. Hepsi için özel yaşam ortamları hazırlanmış, ziyaretçilerle araya hendekler açılmış, yapay dere oluşturulmuş.. Yani karşıdan izleyebiliyorsunuz rahatlıkla.. Ayı, aslan, kaplan, goril hep bu şekilde yaşıyor.. Gerçekten çok ciddi bir yatırım yapılmış bu konuya, o yüzden giriş ücreti biraz pahalı gibi ama içeriye girince buna değer diyor insan.. ben çok beğendim ;)
En vahşisinden en narinine kadar yüzlerce hayvanı bir arada görmek, bu kadar yakın olabilmek gerçekten heyecan verici bir deneyim oldu benim için..

Bana göre zoo nun en ilginç hayvanlarından biri, aşağıda resmini eklediğim, ömrü hayatımda tabiki ilk defa gördüğüm ve hatta varlığından haberdar olduğum Anteater adındaki karınca yiyen hayvan.. Kendisi o kadar hareketli ki, kafesle sınırlandırmak zorunda kalmışlar özgürlüğünü.. Sürekli dolaşıp toprakta karınca arıyor sanırım ;)
Yukarıda Zafer Kapısından girişinden bahsettiğim Parc de la Ciutadella'nın Zoo tarafından bakış açısını da aşağıda görebilirsiniz.. Barcelona'ya giderseniz bu parkta boydan boya yürüyüş yapmanızı ve Zoo'yu mutlaka gezmenizi tavsiye ederim.. Limandaki Akvaryumdan bile ilginç bulabilirsiniz ;)

Barcelona gezi yazılarım devam edecek, takipte kalın lütfen ;)

25 yorum:

  1. Harika.Çok sevdim bu yazıyı.Çünkü ben tam bir Barcelona aşığıyım..Maçlarını bile izlerim arada:)Devamını bekliyorum sabırsızlıkla:)))

    YanıtlaSil
  2. Bende Barclona'yı çok sevdimm..
    Maç izlemekten pek hoşlanmasamda Nou Camp'ta Barcelona maçı izlemek kısmet oldu walla ;)

    YanıtlaSil
  3. takipteyiz :)
    ben de cok sevmistim gecen yil bayilarak da yazmistim bliga. Simdi de bayilarak okuyacagim bu seriyi. bekliyorum merakla :)

    YanıtlaSil
  4. takipteyim canım keyifle okuyorum..

    YanıtlaSil
  5. çok guzel yaaa barcelonayı merak etmıyor değilim keske param cok olsa:)

    YanıtlaSil
  6. çok güzel bir yer değilmi sevgili Gülçin, şahsen ben bi daha gitmek isterim mesela ;)

    teşekkür ederim Gul/İnn im ;)

    ulaşım ve kalacak yer için yeterli paran varsa, gerisi sorun değil zeymurancım.. gerçekten çok pahalı bir şehir değil barcelona, tabii talebine göre, lükse düşkün bi insan degilsen ;)

    YanıtlaSil
  7. ck güzel insallah bi gün bizede kısmet olur .) gitmesekte bu bilgilerle gitmis kadar oluyoruz :)

    YanıtlaSil
  8. inşallah canım.. benim anlatımımla da geziyorsanız ne mutlu bana ;) teşekkürler..

    YanıtlaSil
  9. Gezmez olurmuyuz hiç. Tanıtım bilgileri için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. canım benim, teşekkür ederim.. size rehber olsun diye yazıyorum ben, gidince şıp diye bulun her yeri diye ;)

    YanıtlaSil
  11. Bir gezikolik olarak henüz İspanya'ya gidemedim, ama günün birinde inşallah! İyi gezmeler:)
    Sibel-ish

    YanıtlaSil
  12. Takipteyim.Senin gezi yazılarını çok seviyorum.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. merhabalar hoşgeldinizz Sibel hanım :) benim gibi gezikolikseniz barcelonaya da mutlaka gitmelisiniz ;)

    teşekkür ederim pembe kekik, bende senin güzel yemeklerinin kokusunun takipçisiyim ;)

    YanıtlaSil
  14. Benimde elimde bir kaç yüz tane Barcelona fotoğrafı ve yazılmayı bekleyen yazılarım var. Bana ilham kaynağı olursunuz :)

    YanıtlaSil
  15. Heykeller harika. Zoo da cok eglenceli gozukuyor. Biz hemen her gittigimiz yerde mutlaka Zoo'yu ziyaret ederiz:))
    Biz de sayede geziyoruz...

    YanıtlaSil
  16. teşekkürler Elif'in defterinden, biz agustosta gittik ispanyaya ben ancak yazabiliyorum.. (gerçi Madridi daha önce yazmıştım) umarım gitmek isteyenlere rehber olur yazılarım..

    YanıtlaSil
  17. Effet sizde gezmeyi çok seviyorsunuz, gözümnden kaçmıyor didem hanım ;) çocuklar olunca da hayvanlara ilgi büyük sanırım degilmi ;)

    YanıtlaSil
  18. Not tutarak okuyorum haberin olsun:)

    YanıtlaSil
  19. Benim de her daim favorimdir Barselona...

    http://gezmeli.blogspot.com/2010/11/ispanya-barselona.html

    YanıtlaSil
  20. teşekkür ederim nohutcummm :)

    kesinlikle başka bir şehir Barcelona, ben tekrar gitmek istiyorum mesela..

    YanıtlaSil
  21. Yazını merakla bekliyordum çok güzel olmuş en sevdiğim şehri senle yeniden geziyorum ne güzel. Devamını bekliyorum sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. epey zaman geçti ama yinede yazmak istiyorum Barcelonayı, gerçekten güzel şehir :) sizde bu yıl gitmiştiniz degilmi?

    YanıtlaSil
  23. sayende gitmiş kadar olduk canım çok güzel bi yermiş

    YanıtlaSil
  24. teşekkür ederim canım :) barcelona hakkında paylaşımlarım devam edecek ;)

    YanıtlaSil
  25. Barcelona yazılarının devamı gelsin lütfennn :))

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)