7 Ekim 2011 Cuma

Patates Pastası

Alaranın doğumgünü için yaptığım ve herkesin beğendiğini söylediği patates pastamın tarifini vermek isterim müsadenizle ;) Hem basit, hem doyurucu hem de şık bişey bence..
Malzemelerimiz:
  •  9-10 adet orta boy patates (kalıbınızın büyüklüğüne göre bu miktar değişebilir)
  •  3 havuç
  •  3 taze soğan
  •  1/3 demet maydanoz
  •  1/3 demet dereotu
  •  kırmızı pancar turşusu
  •  yoğurt (süzme de olabilir) sarımsaklı/sarımsaksız
  •  isteğe bağlı olarak mayonez
  •  mısır + kornişon turşu
  •  biberiye 
Öncelikle pataeslerimiz haşlıyoruz. Bu sırada rendelediğimiz havuçları az yağ ile yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz. (Ben her kat için 3 patates kullandım) Haşlanan patatesleri 3 erli gruplar halinde rendeliyoruz. 1.kat için ilk 3 patates rendesini kavurduğumuz havuç ile karıştırıyoruz ve birazda tuz ilave ediyoruz. [Kalıba streç film tarzında birşey koymanızda fayda var, çıkarması çok kolay oluyor sonra :)] İlk katı kalıba güzelce yerleştirtikten sonra, 2.katı çıkmaya geliyor sıra.. Bu kata da, minik minik doğradığımız taze soğanları, dereotu ve maydanozu ekliyoruz, yine biraz tuz ilave etmekte fayda var.. İsteğe göre bu kata biberiye de ekleyebilirsiniz (ben ekledim), size kalmış ;)  Bu karışımı da turuncu katımızın üzerine güzelce seriyoruz.. Sıra geldi son kata.. Geriye kalan 3 patates rendemizin içine rendelediğimiz kırmızı pancarlarımızı ekliyoruz. (Kırmızı pancarı isterseniz kendiniz haşlayıp da patates gibi rendeleyebilirsiniz. Benim gibi turşusunu kullanacaksanız, biraz suda bekletmekte fayda olabilir, zira çok tuzlu hazır konserveler) Kırmızı pancarın rengini vermesiyle de kırmızı katımız oluşuyor :) Bu katıda güzelce kalıba yerleştiriyoruz ve üzerini de streç kaplayarak buzdolabında 2-2,5 saat kadar bekletiyoruz.

Üzeri için sarımsaklı ya da sarımsaksız yoğurt hazırlayabilirsiniz. İçerisinde taze soğan olduğundan ben sarımsak kullanmamayı tercih ettim, ama sarımsaklı da güzel olabilir, size kalmış ;) Buzdolabında dinlenen patates pastamızı kek kalıbından güzelce çıkartıyoruz. Üzerini yoğurt ve mayonez karışımı ile kapladıktan sonra kornişon turşu ve mısır ile süslüyoruz. Daha sonra afiyetle yiyoruz :)
Bu pasta için ben baton kek kalıbını kullandım, bu nedenle kesmek ve servis yapmak çok rahat oldu, size de tavsiye ederim.. Özellikle dilimlendiğindeki görüntüsü çok hoştu, turuncu,yeşikl ve kırmızı beyazla güzel bir uyum yakalamıştı. O kalabalıkta bu görüntüyü fotograflamak aklımıza gelmedi ne yazık ki.. Ama ben bu pastayı çok sevdim ve bi daha yapıcam, o zaman bol bol foto çekerek telafi ederim umarım ;)

Herkese süpper bir haftasonu diliyorum :) İyi Cumalar..

14 yorum:

  1. oooo şöyle bir okudum gerçekten enfes olmalı... Haftasonu tekrar okuyacağım ki kafama kazınsın:))
    Şimdi işime dönmem gerek...

    YanıtlaSil
  2. kafan çok çabuk kazınacak nohutcum, basit ve pratik ama bir o kadar da lezzetli :) kolay gelsinn canım..

    YanıtlaSil
  3. görüntüsü harika..denemek gerek :)

    YanıtlaSil
  4. teşekkürler Gülinncim, affiyet olsun şimdiden :)

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık fıstığım bencde kek kalıplarına koymak akıllıca;)

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim canım :) özellikle baton olanlar çok kullanışlı bence..

    YanıtlaSil
  7. Turta'cım, ben ki mutfak konusuna biraz uzağım ama bunu kesinlikle deneyeceğim :) ellerine sağlık :))) sevgiler! :)

    YanıtlaSil
  8. bende yeni yeni kaynaşıyorum canım mutfakla.. insan yaptıkça hevese geliyor wallai :) tavisye ederim canım, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  9. Canım benim kelebek tokalı arkadaşım.
    Enfes mamaların için teşekkür ederim.
    Tarifi tadan ben tavsiye ederim herkeseee :)

    YanıtlaSil
  10. teşekkür ederi canım :)
    ne olacak bendeki bu kelebek merakı bilemiyorum ;)

    YanıtlaSil
  11. Hemen tarifi not aldım ilk fırsatta deneyeceğim çok güzel olmuş ellerine sağlık. Yiyenlere de afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  12. teşekkür ederim handan hanım :) sizin kadar olmasam da öğreniyorum yavaş yavaşş ;)

    YanıtlaSil
  13. Yapmaktan cok yemeyi istiyorum benn :)
    Elelrine saglık canım..

    YanıtlaSil
  14. en keyiflisi canım :) hele bir de benim gibi yemekten zevk alanlardansan..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)