5 Ekim 2011 Çarşamba

Minik Kelebeğimiz 1 Yaşında :)

Selamlar.. yorum olayını evden halletmeye çalışıyorum, fikir veren yardımcı olmaya çalışan herkese çok teşekkür ederim arkadaşlar :)Haftasonu, minik kelebeğimiz Alara'mızın 1.yaş gününü kutladık.. Daha dün gibi aklımda, çok sevdiğim arkadaşım Didem'in hamilelik halleri, doğum yapması vs.. Şimdi Alara'mız 1 yaşında, koskocaman kız oldu maşallah :) Annesi fotoğraflarını koymama izin vermedi ne yazık ki, nazar değer diye korkuyor sanırım, o kadar tatlı ve güzel bir bebek ki, bu korkusunda haklı Didemcim.. O yüzden bu güzel günden yemek masasından birkaç foto ile birkaç tarif vermekle yetineceğim..
Masadaki herşey ev yapımı doğal olarak, Didemcim epey uğraşmış.. Bizim de ufak tefek katkılarımız oldu tabii, onların tarifini de vereceğim elbette ;) Öncelikle doğumgünü pastası harikaydı, 3 ayrı kek yapmış bunun için Didem ve arasında nefiss kestane parçacıkları vardı. 1 şablonunu da kendisi yapmış.. Hevesle ve azimle yapılan herşey çok güzeldi.. Butik kurabiyeleri internet aracılığı keşfetti ve tabii Hülya hanımın verdiği küçük tüyolarla harika şeyler ortaya çıkarmış gerçektende ;)
Günün değişik lezzetlerinden biri de bu un kurabiyesi görünümündeki portakallı lorlu kurabiye idi.. Ben ilk defa duydum ve yedim, bu nedenle hemen tarifini de aldım, sizinle de paylaşacağım ;)
Portakallı Lorlu Kurabiye

- 250 gr tereyağ/margarin (oda sıcaklığında)
- 1 çay bardağı zeytinyağ (ajda bardak büyüklüğü)
- 1 çay bardağı yoğurt (ajda bardak büyüklüğü)
- 1 çay bardağı şeker (ajda bardak büyüklüğü)
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
Aldığı kadar un

İçi için;

- 4 portakalın kabuğu
- 1 su bardağı şeker
- 250 gr tuzsuz lor

Yapılışı;

Öncelikle 4 portakalın kabuklarını minik küpler halinde doğruyoruz. Bu kabukları her seferinde suyunu değiştirerek 3 kez kaynatıyoruz(acı tadın iyice çıkması için). Daha sonra 1 su bardağı şeker ilave ederek suyunu çekinceye kadar kaynatıyoruz. Portakal kabukları soğuyunca içine 250 gr tuzsuz lor ekleyip karıştırıyoruz.

Hamuru için, bütün malzemeler sırası ile karıştırılır ve margarin iyice elimizde yumuşayıncaya kadar yoğurulur. Yavaş yavaş un ilave edilerek, kulak memesi kıvamına gelinceye kadar yoğurma işlemi devam eder. Küçük parçacıklar halinde alınan hamurun ortasına soğuyan iç malzemeden konulur ve poğaça gibi kapatılır. Üstüne herhangi birşey sürülmeyen kurabiyelerimiz, 175º de önceden ısıtılmış fırına verilir. Üzerleri pembeleşinceye kadar pişirilir ve çıkarınca bolca pudra şekeri serpilerek süslenir.. Ve afiyetle yenir :) Ben çok beğendim, değişik bir tat olmuşş..

Eee sıra geldi benim yaptıklarıma, daha amatörce şeyler ama tatları beğenildi neyseki ;) Çeşnili tuzlu kurabiyeler(fesleğenli-pul biberli) ve patates pastası bana ait olanlar.. Özellikle patates pastam tuttu sanırım, eve misafir geldiğinde bir kez daha yapmak istiyorum, hemen birilerini çağırmam gerek ;))))

Patates pastamın tarifini daha sonra vereyim en iyisi, hatta bir dahaki sefer yaptığımda dilimlenmiş halini de fotoğraflayayım da renk renk katları da görünsün değil mi ama ;)

Effet minik kelebeğimiz Alara'mız 1 yaşında.. Ona uzun ve de sağlıklı bir hayat diliyorum.. Yüzü hep gülsün, huzurlu ve hep çok mutlu olsun, şanslı olsun inşallah :) [Bu dileklerim tüm çocuklar için geçerli aslında ;)]

33 yorum:

  1. Allah Alara'ya hayırlı güzel bir ömür versin inşallah.Anneciği epeyce yorulmuş,çok özenmiş belli.Senin de patates pastan ve kurabiyeler çok şık olmuş,hiç de acemice değil,sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  2. darısı senn başına tatlım Alara'ya iyi yıllar bu arada tariflerin devamını bekliyorum;)

    YanıtlaSil
  3. Rabbim sağlıklı huzur dolu nice nice senelerini göstersin inşlh:) doğum günüsü kutlu olsun:)) ellerinize sağlık hepsi nefis görünüyor:)

    YanıtlaSil
  4. ayy çok teşekkür ederim erguvan vakti :) nasıl mutlu oldum anlatamam demek o kadar acemi değilimişim hıı ;))) sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. amin pembişimmm :) seninde başına olsun istediğin zamanda ;)

    YanıtlaSil
  6. amin şirin hanım, çok teşekkür ederim :) benim tarifleri de vereceğim inşallah yakın zamanda ;)

    YanıtlaSil
  7. mutlu yıllar alaraya keşke kendinide görebilseydik masanız harika görünüyor xsevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkürler sevgili fikir projeleri :) izinsiz koymiyim dedim fotosunu, telif hakkı felan ister annesi ;) mazallah :)))

    YanıtlaSil
  9. nice yaşlar küçük hanıma..yemeklerde harika..gelsin tarifler bizde yapalım :)

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. iyi ki doğmuşşş alara prenses:)
    rabbim sevenlerine bağışlasınn:)
    nasılda güzel bir organizasyon olmuşşş böylee...
    dolu doluu bir masa...
    özenle hazırlanmışşş mamalar...
    ağzınızın tadı alara ile daha bi ballı olsun her daim...
    gönül dolusu sevgilerimlee:))

    YanıtlaSil
  11. teşekkürler gülincimm :) inşallah tariflerin çoğunu ele geçireceğim en kısa zamanda ;)

    YanıtlaSil
  12. Aminnn bir tutam kekik :) Allah herkesin çocuklarını annelerine-babalarına bağışlasın.. güzel bir gündü gerçekten, tadı damağımızda kaldı diyebilirimm ;)

    YanıtlaSil
  13. Alara'ya benden de nica sağlıklı, mutlu, şanslı yaşlar olsun :)
    masa öyle iştah açıcı ki ellerinize, emeğinize sağlık..
    patates pastasını çok merak ettim tarifi heyecanla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  14. güzel dileklerin için teşekkür ederim cemrecim :) patates pastasını bi daha yapmak istiyorum mutlaka ama ondan önce yazarım herhalde tarifini, dayanamam ;)

    YanıtlaSil
  15. Bu güzel dilekleriniz için çok teşekkür ederim hepinize,
    Kızım içime öyle bir sevgi kattı ki özene bezene bir doğum günü olsun unutulmaz olsun istedim.
    Gelen misafirleriminde önemini vurgulamak için kızımın resimlerinden karma magnetler hazırladım, draje badem şekerlemeler hazrıladım. Ben gelen misafirlerimin yanımda olmasına mutluluğumu paylaşmasına çok sevindim onlarda bizimle olmaktan son derece keyif aldı diye düşünüyorum.
    Herşeyin ilki derler ya ilk bebek ilk doğum günü 
    Tarifleri benden istediğin zaman alabilirsin tatlım.
    Bir kez daha yardımların için teşekkür ederim.
    Didem ( Minik kelebeğin annesi :) )

    YanıtlaSil
  16. canım benim, çok keyifli bir gündü gerçekten.. bizi düşünüp yaptırdığın sevimli hediyelerin için de teşekkürler :) mutlu aile tablonuz hiç bozulmasın inşallah tatlım:)

    YanıtlaSil
  17. Cümlemizin canım benim.
    hiç kimsenin ağzının tadını bozmasın Allah'ım.
    Darısı senin ve tüm isteyenlerin başına inşallah :)

    YanıtlaSil
  18. Allah uzun sağlıklı ve mutlu ve sizinle birlikte bir ömür versin inşallah.

    YanıtlaSil
  19. teşekkürler sevgili Elif'in defterinden, amiiinnnn :)

    YanıtlaSil
  20. İyi doğdun Alaraa,
    mutlu yıllar sanaa :))
    Canım herşey ne kadar da özenli,ne kadar güzel gözüküyor..
    Ellerinize,emeklerinize sağlık..
    Sevdikleriniz ve sevenlerinizle,sağlık ve mutlulukla nice nice yıllara..

    YanıtlaSil
  21. canım alaranın doğumgunu kutlu olsun nice mutlu yaşları olsun inşallah.. annesi ne güzel herşeyi kendi düşünmüş yapmış onun da eline sağlık. yalnız karnım acıktı akşam akşam bun resimleri görünce :)

    YanıtlaSil
  22. Prensese Anne- Babasıyla Uzun bir ömür geçirmesini diliyorum :) İyiki doğdun Alara!

    YanıtlaSil
  23. teşekkürler zeliha hanım :) elimizden geldiğince özendik, güzel bir dün oldu :)

    YanıtlaSil
  24. saol tubitoşumm :) walla şuanda bende acıktım, olsa da yesek ne güzel olurdu ;)

    YanıtlaSil
  25. teşekkürler beşparasız :) her çocuk için aynı dileklerim.. sevgiler :)

    YanıtlaSil
  26. Böylesine güzel yorumlar okuyunca daha da gurur duydum kendimle, güzel bi iş çıkarmışım diye övünüyorum vallahi :)
    Allah isteyen herkese bu mutlulukları yaşamayı nasip etsin, çok tatlı doyumsuz duygular bunlar. Sevgiye yani bi bebek sevgisine ne kadar aç olduğunuzu kendi bebeğiniz olduğunda ve yeni farkındalıklar farkettiğinizde anlıyorsunuz. Ve bu güzel duygular böylesine kutlamalar yaptırıyor size :)

    Selamlar hepinize...

    YanıtlaSil
  27. Alara mutlu mutlu yaşasın inşAllah..
    iyi ki doğmus :)

    YanıtlaSil
  28. Aminnn..
    iyiki doğmuş minik kelebeğim. (Umarım 20 yıl sonrada bunu söyleyebilirim heheheheee :) )

    YanıtlaSil
  29. herşey harika olmuş alaraya uzun bir ömür dilerim emeği geçen herkesin ellerine sağlık
    bu arada mücveri denemene beğenmene sevindim canım
    sevgiylekal

    YanıtlaSil
  30. teşekkürler canım :)
    çok leziz görünüyordu wallai blogunda, dayanamadım ;) sevgiler..

    YanıtlaSil
  31. rengarenk harika bir masa olmuş, mutlu yıllar alaraya...

    YanıtlaSil
  32. teşekkürler sevgili isoon :) aramıza hoşgeldinizz..

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)