14 Şubat 2011 Pazartesi

Sevgililer Günü ve Paris

Bana göre uzun bir hastalık döneminden sonra yeniden sahalardayım ;) Sevgili blogdaşımın iyi dilekleri ve de iyileşmemdeki desteği için teşekkür ederek başlıyorum yazıma..
Bugün 14 Şubat, tüm dünya sevgililer gününü kutluyor.. Evet ticari bir gün bugün, bende katılıyorum buna ama yine de sevgiyi, sevgiliyi hatırlamak/hatırlanmak adına çok güzel bir gün. Zaten hiç unutmuyoruz ki diyebilirsiniz ama doğumgünlerinin, yıldönümlerinin hatırlanması gibi bugün de özel bir şeyler yaşanmasını seviyorum ben :) O yüzden herkesin sevgililer gününü kutluyorum ve de Mevlid Kandilini..


Paris gezi yazımın sonunu Eyfel Kulesi ile tamamlamayı planlamıştım, bunun sevgililer günü öncesi olmasını isterdim ama sağlığım izin vermedi ne yazıkki..
Paris'e gidipte Eyfel Kulesini görmeden, en tepesine çıkmadan olmazdı tabi. Neyseki yüzlerce basamak çıkmak yerine asansörle çıkılabiliyor olması bu gezinin keyfini arttırıyor. Ancak burada da asönsör kuyruğu sizi epey oyalıyor..
Eyfel Kulesi ziyaretçilerin gezebileceği 3 ana kattan oluşuyor. 57 m, 115 m ve 276 m yüksekliklerde olan bu üç platforma 2-3-1 sırasıyla çıkmanızı tavsiye ederim. Biz bu sırayı takip ederek önce 2. kata orada yaptığımız bir turdan sonra da 3. kata yani zirveye çıktık. Zirvede kadehi 10€ olan şampanya içebilirsiniz isterseniz. Her kattan manzara ayrı güzel, ama en güzeli burada..
Daha sonra en altta olan 1. kata indik, burada orta kısımda yeşil halılar kaplanmış, çim havası verilmiş bir alan var. Çimler üzerinde oturuyormuş gibi hissedebilirsiniz bu kadar yüksekte.. Ve tabiki romantik bir yemek için şık bir restaurant var bu katta. Yemek yemesiz bile yorgunluk atmak için oturup birşeyler içmenizi tavsiye ederim, ortam harika..
Ben teknik kısımlarından, yapılışından vs bahsetmedim.. İsterseniz Eyfel Kulesinin hikayesine buradan ulaşabilirsiniz.. Yukarıdan çekilen manzara resimleri dışında Eyfel'in kendisi de başlı başına bir fotoğraf konusu oluyor bizim için ve eşim harika fotoğraflar çekiyor aşağıdan..

Böylece Paris gezi notları serisi bitmiş oluyor. Başka gezi anılarımı anlatmak için sabırsızlanıyorum, tabii öncesinde gezmek gerek bunun için ;)
Daima sevgiyle kalmanız dileğimle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)