22 Şubat 2011 Salı

Olağandışı Oteller

Tatil sezonu yaklaşıyor, her yerde erken rezervasyon indirim ilanları görmek mümkün.. Tatil tarihleri belli olanlar kaçırmasın bu fırsatları, biz sonlara kalacağız sanırım bu gidişle. Konu tatil olunca tabiki otellere değinmek gerek, ama bu oteller biraz farklı.. Dünyanın en çılgın otelleri olarak anılan otellerden birkaçına yer vermek istedim ;)

Ice Hotel (İsveç); dünyadaki en büyük ve ilk buzdan yapılmış otel. Yataklar bile kar ve buzdan üretilmiş, üzerinde özel ısıtılmış bir yatak mevcut. Oda sıcaklığı buzların erimemesi açısından -8 derece civarında tutuluyormuş. Çok üşüyen biri olarak pek bana göre değil burası ama yine de konsept çok ilgimi çekti..
The Old Mount Gambier Gaol(Avusturalya); eskiden gerçek bir hapishane olan otelde kalanlar isterlerse gece boyunca kilitli tutuluyor. Odalar daha önce tutukluların kaldığı hücrelerin yeniden dekore edilmesi ile yapılmış. Nezaret veya hapishane deneyimi olmayanlar ve nasıl bir his olduğunu merak edenler tarafından tercih edilen bir otelmiş.  ben almayayım ;)
Poseidon Undersea Resort (Fiji); berrak sulara sahip Fiji'de suyun 12 m kadar altında inşa edilmiş bu otel, denizin içinde uyuma imkanı veriyor. Birbirinden lüks suitlere asansör yardımı ile iniliyor. Odaların her biri %70 akrilik duvarlardan yapılmış bu sayede okyanusun dibi de seyredilebiliyor. Ayrıca sadece bir düğme yardımı ile balıklara yem verilebiliyor ve su altı ışıkları açılabiliyor. Bu otele gidip, sualtında manzarayı yaşamak isterdim doğrusu :)
Eee tabiki Türkiye'den bahsetmeden olurmu.. Bizimde birbirinden güzel birbirinden enteresan birçok otelmiz var. Bunlardan ilginç bulduğum bir tanesi de Kapadokya'da mağara konseptli  Gamirasu Cave Hotel. Yıl boyunca 17-20 derece arasında değişen havanın yakıcı sıcaklığından kurtulmak için bir iyi bir fikir mağarada konaklamak. Bu mağara Bizans İmpratorluğu döneminde keşişler tarafından kullanılıyormuş.
Kapadokya'ya lisede okul gezisi kapsamında gitmiştim. Bir daha gitme fırsatım olursa bu tarz bir yerde konaklamayı çok isterim.. Çok hoş göründü bana ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)