7 Şubat 2011 Pazartesi

İki Güzel Türk Filmi Geliyor..

Altın Küre Ödülleri Sahiplerinin Oldu başlıklı yazımda ödülü alan "The Social Network" filmini henüz izlemediğimden bahsetmiştim. Evde sinema keyfi günlerimizden birine planladık ve izledik büyük keyifle. Filmin başlangıcında adamın çok hızlı konuşmasından dolayı pek birşey anlayamasam da, ilerledikçe film sardı beni. Keyifli bir film olmuş ama şu internet daha doğrusu sosyal paylaşım siteleri yüzünden insanların düştüğü durumları izlemek bir hayli düşündürücü.
Film aynı başarıyı Oscar'da da gösterebilecekmi bakalım. Bol şans diliyorum ve yakında gösterime girecek 2 Türk filminden bahsetmek istiyorum.

Kaybedenler Klübü

Nejat İşler, Yiğit Özşener, Ahu Türkpençe ve Serra Yılmaz'ın başrollerde oynadığı Kaybedenler Klübü radyo programı yapan iki arkadaşın hayatından kesitler sunuyor.
Alternatif kitaplar basan bir yayınevinin sahibi olan Kaan (Nejat İşler) ile Kadıköy'de bar işleten, çok sıkı bir plak ve efemera koleksiyoneri olan Mete (Yiğit Özşener), 90'lı yılların ikinci yarısında, sanki bir yerde oturmuş konuşuyorlarmış ve kimsenin bundan haberi yokmuş gibi bir radyo programı yapmaya başlarlar.. Program hem onların hem dinleyenlerin hayatlarını değiştirecektir.
Oyuncu kadrosu güçlü, konusu da değişik geldi bana.. Mart ayında gösterime girecek olan bu filmi izlemek istediklerim listesine alıyorum hemen ;)

Bahsedeceğim diğer filmi bu ay gösterime giriyor;

Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak

Kendisini yıllar önce, arkasında oğlunu da bırakarak terkeden kocasından sonra, hiç bir erkeği kapısından bile içeri sokmayan Sinyora Enrica, Rimini'de bu huyuyla ün salmıştır. Evindeki boş odaları kız öğrencilere kiralamakta, ek iş olarak da terzilik yapmakta ve bir pazarda çalışmaktadır. Yıllarca bozmadığı bu kuralı, yağmurlu bir gecede, yanlış anlama sonucunda evine gelen bir Türk öğrenci için bozacaktır; Ekin için… Önceleri evinin kapılarını bu yabancıya açmak istemeyen Sinyora Enrica, sadece evini açmakla kalmayıp, yıllarca kilitli tuttuğu kalbini de bu Türk gencine açacaktır..

Sinyora Enrica ile İtalyan Olmak filmi için bir araya gelen üç büyük isim Ferhat Göçer, Orhan Şallıel, Hüsnü Şenlendirici filmin özgün müzikleri için birlite çalışmışlar. Antalya Senfoni Orkestrası'nın şefi olan Orhan Şallıel'in bestelediği film müzikleri, senfoni orkestrası tarafından seslendirilmiş. Başrolde bir dönemin efsanevi yıldızı Claudia Cardinale ve İsmail Hacıoğlu var. Fahriye Evcen de bu filmde oynayanlar arasında, hatta film afişinde küçük boyutta resmi olduğu için protesto amaçlı galaya gitmemişti diye hatırlıyorum.
Film 18 Şubat'ta gösterime giriyor. Konusu fena değil gibi ancak nedense İsmail Hacıoğlu'nun oynadığı filmleri çok beğenmiyorum ben. Karakteri bir türlü oturtamıyorum onun oyunculuğuna.. Ama Sinyora Enrica'yı merak ettiğimden izleyebilirim belki..

İzlediğimde filmler hakkındaki yorumlarımı da eklerim. İyi seyirler şimdiden herkese :)

3 yorum:

  1. İki filmi de merak ettim. Bloğunuz ilgimi çekti. Takipte olacağım..
    EsEr - Vakit Buldukça

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler Vakit Buldukça-Eser.. Sizin blogunuzda çok leziz gözüküyor ;)
    İzler iseniz filmler hakkında yorumlarınızı da beklerim..

    YanıtlaSil
  3. Değerli blog yöneticisi sitenizden çok etkilendik. Beton arme boru olarak başarılarınızın devamını dileriz.

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)