23 Aralık 2010 Perşembe

Şimdi Reklamlar

Reklam nedir? Televizyon izlerken, izlediğimiz programın tahminen en heyacanlı yerinde “..az sonra” diyerek, bizi bir sinir harbinin ortasında bırakan, akabinde başka kanallarda ne var diye bakmak için içgüdüsel bir hareketle tv kumandasına yönelmemizi sağlayan medya yapımlarına genelde reklam deriz..
Reklamların amacı, “bunu denemezsen bir daha sana gün yüzü yok, valla bu çok ucuz, aaa.. 5 dakika sürüyor..”  gibi cümlelerin sarfedilmesi ile tüketici olarak adledilen bizlerin beyinlerini yıkamak ve evden dışarı çıkıp markette..vb yerlerde rastladığımızda “bu güzelmiş, geçen kim demişti?” gibi ifadelerle tüketim hanemize +1 yazdırmaktır.
Hatta bu konuda, Reklam Özdenetim Kurulu bile mevcut..
Reklam deyince aklımıza ilk gelen bunlar oluyor, ama farklı amaçlı reklamlar da var..
Sosyal reklam, bir mal veya hizmeti tanıtarak müşteri yaratma amaçlı değil; sosyal bilinç, pozitif davranış değişikliği yaratma amaçlı reklamlardır.
Örneğin, “sigara sağlığa zararlıdır, alkollü araç kullanmayın, Kitap Okuyun..vb”
Sosyal bilinç yaratma dediğimiz olay da, insanların etkilenmesiyle olduğundan, tüketim reklamları ile amaçları farklı da olsa, benzer estekik kaygılarla oluşturuluyor.
Aşağıda bazı afiş örnekleri ekledim. Bunlar gözünüze güzel gelmeyebilir, ama sizi etkilediği ve akılda kaldığı kesin..

Şimdi Reklamlar..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli :)